vineri, 27 martie 2009

Two beers please!

Da, din nou e vorba despre bere. Ce am observat in calatoriile mele in lumea civilizata ( adica in afara Romaniei si probabil si a Bulgariei) e faptul ca se bea mult alcool. Bere in special, dar nu numai. De exemplu asta-vara intrun mic satuc din Baden-Wurtenberg, in timpul in care eu am savurat o Beck's la 0,33, 3 fete mai mici decat mine si blonde, au lins 1 metru de Jagermeister cu Cola. In timp ce eu ma pregateam sa aplic lovitura de gratie sticlei de Beck's, cele trei domnisoare (sa le zicem Anna, Claudia si Silke) au mai comandat inca un metru din licoarea aia magica. In Danemarca, in localurile pentru turisti prosti unde o bere costa 60 de coroane dar si in cele pentru localnici unde costa 2 beri 50 de coroane   si la cele tip fast-food unde habar n-am cat costa o bere ca am baut cola, toata lumea (sau hai sa zic marea majoritate) bea bere. In Amsterdam, la fel (Amstel, Heineken si Dommelsch), iar restul tot felul de cocktail-uri cu alcool. In Suedia, la fel, chit ca acolo berea are alcool mai putin. Pana si fratii nostrii latini, adica italienii consuma cantitati mari de Heineken  si Moretti, de regula in aer liber si apoi sparg sticlele. De Praga, n-are rost sa mai vorbesc, acolo dupa cum am mai spus si cu alta ocazie e, "cheap beer capital of the world". Bere la draught, ieftina si buna, si grupuri mari de englezi, care vin la Praga in asa-zisele "drinking tours". Chiar si francezii, pe langa vin, mai ling cate o Kronenbourg . In schimb, la noi, e jale. Seara de seara, local dupa local, ma uit cum se bea redbull, cola, frapeuri si ape plate, cu o inversunare demna de o cauza mai buna. Toti romanii sunt cu masina, si berea e o bautura pentru pulime care nu se asorteaza cu chiusaptele si seriacinci. Si cu toate astea, citesc ca cica Romania e in top la consumul de bere pe cap de locuitor in Europa. Asta inseamna ca beau mult prea multa bere:D

P.S. In poza de mai sus puteti admira unul din lucrurile cu care se mandreste bravul popor belgian (ca probabil cu pedofilia nu se mandresc) si anume berea. De la stanga la dreapta in ordinea numerelor de pe tricou, Leffe(ale), Palm(ale), Mort Subite Kriek (lamibc), Cristal (pils) si iarasi Mort Subite Geuze (tot lambic). Stella Artois nu s-a calificat in aceasta faza a competitiei, fiind eliminata impreuna cu Jupiler din faza grupelor. Hai baietii, suntem mandrii de voi! Pe ei, pe mama lor! Hai noroc!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu